Нормативні документи.календарне планування,конспекти,виховна робота,дистанційне навчання

Інтегрований урок (читання, природознавство)

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК (ЧИТАННЯ, ПРИРОДОЗНАВСТВО)

Тема Тварини. Як розмовляють тварини.
      Мета Продовжити формувати поняття «тварини – живі організми», про різноманітність тварин у природі, про види тварин, значення у природі й цінність їх для людей (практичну, естетичну, моральну, пізнавальну).
Розвивати уміння орієнтуватися в тексті.
Продовжити формувати вміння працювати з нетбуком (відкривати презентацію, друкувати, зберігати файл).
Формувати навички спостережливості в природі.
Сприяти розвитку пізнавальних інтересів.
Виховувати любов і бережливе ставлення до живої природи, естетичні почуття.
Тип уроку Комбінований
Вид уроку Інтегрований
Завдання1. Ознайомлення з твором Володимира Бондаренка «Як розмовляють тварини».
2. Закріплення вмінь поділяти тварин на групи за істотними ознаками.
3. Формування вміння складати загадки.
4. Вміння працювати з нетбуком.
Обладнання Таблиці, предметні малюнки, презентація «Тварини», нетбуки.
Підготовка до навчально-виховної роботи на уроці.
1.     Створення презентації «Тварини».
2.     Підготовка нетбуків до роботи.
3.     Розучування фізкультхвилинки.
4.     Пошук матеріалу до уроку (цікаве про тварин) в мережі «Internet».
План уроку
І. Оголошення теми уроку.
ІІ. Знайомство з планом уроку. Очікування.
План
1.     Розчитування.
2.     Робота над текстом (аналізуємо).
3.     Швидко читаємо.
4.     Фізкультхвилинка.
5.     Гра «Хто більше?»
6.     Мовно-логічне завдання.
7.     Міркуємо.
8.     Виконуємо домашнє завдання.
-
      

    Працюємо за планом!
1.     Розчитування. Вправи для підвищення швидкості читання і розвитку мислення.
а)     Хто видає такі звуки?
Швидко і точно.
Мукає – (хто?)…
плаває – (хто?)…
гавкає – (хто?)…
виє – (хто?)…
дзижчить – (хто?)…
шипить – (хто?)…
б)    Робота з нетбуками.
     – Відкрийте презентацію.
Прочитайте групи слів – знайдіть зайве, обґрунтуйте вибір.
І група
ІІ група
ІІІ група
IV група
вовк
щука
снігур
бджола
олень
карась
шпак
синиця
бобер
жаба
метелик
сонечко
кінь
лящ
лелека
муха
заєць
сом
сова
коник
в)     Цікава математика.
Утворіть слова. Назвіть основні ознаки кожної групи.
Про – ро + так – к + хи = птахи.
Зоря – оря + віра – а + і = звірі.
Кінь – нь – і + ом + ахи = комахи.
Рибак – бак + бик – к = риби.
г)     Думаємо – відгадуємо загадки.
Без води не може жить, має рот та все мовчить.
В лісі медом ласував, досхочу малини мав,
а як впав глибокий сніг
він поспати трохи ліг.
Тисяча тисяч бондарів роблять хати без дворів.
Вночі гуляє, вдень відпочиває,
має круглі очі, бачить серед ночі.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
-   Цікавий тваринний світ! А чи доводилось вам  спостерігати за тваринами?
Що цікавого ви помітили? А чи вдалося вам підслухати їх розмову?
-   А може, вони й не розмовляють між собою?
-   Усі наші сумніви розвіються після того, як ми з вами ознайомимося з твором Володимира Бондаренка «Як розмовляють тварини?»

IV. Робота над змістом твору В. Бондаренка «Як розмовляють тварини?»
1.     Прочитайте текст 1 раз і подумайте ,про що ви знали, а що вам було зовсім невідомо.
2.     Словникова робота. Читання слів у стовпчиках (нетбук).
жаб’яче
скрекоче
вимовляти
спілкування
більшість
чужаки
безпечні
територія
сварка
змалечку
зголоднівши
козуленя
стукотять
дрізд
-   Чи зрозуміли ви значення слів?
3.     Встановлення лексичного значення слів.
-   З’єднайте вирази зі словом.

Повторювати чиїсь дії чи рухи

настороженість
Занепокоєння, стривоженість

передбачати
Наперед щось знати чи бачити
наслідувати

4.     Вибіркове читання.
-   Передивіться текст.
-   Як у реальному житті тварини спілкуються між собою?
-  Які звукові сигнали переважають?
-   Коли тварини вчаться своєї мови?
-   Для чого людині потрібно знати звуки, які подають твари   Яку реакцію у тварин викликають езнайомі звуки?
-   Знайдіть у тексті речення, яке містить найбільшу кількість назв птахів.
VФізкультхвилинка.
Раз, два – ми пірнаєм.
Три, чотири – виринаєм.
П’ять, шість – на воді
кріпнуть крильця молоді.
Сім, вісім – що є сили
ми до берега поплили.
Дев’ять, десять – обтрусились
і за парти опустились.
VІ. Узагальнення та систематизація знань.
1.     Гра «Хто більше?» (робота в парах - нетбук).
-   Працюємо в парах.
-   Відкриваємо наступний слайд.
-   Визначаємо, тварин якої групи на слайді найбільше.
-   За істотними ознаками визначаєте до якої групи вони належать.
-   Розподіляємо функції:
один учень класифікує;
інший – друкує назви тварин та групу.
Разом – дописуєте (друкуєте) назви тварин цієї ж групи.
Рахуєте загальну кількість – друкуєте число!
Файл зберігаєте – я перевіряю і оцінюю.
На цю роботу відведено 7 хвилин!
Перед вами годинник! Час пішов!

2.     Доберіть дієслова.
Ілюстрації з зображенням тварин.
Кінь – … (хропить, пирхає, ірже).
Сорока – … (скрекоче).
Собака – … (гавкає).
Жаба – … (квакає).
Лось –? … (форкає, б’є ногами).
Олені –? … (б’ють копитами).
Зайці – ?… (стукотять).
Горобець – ?… (цвірінькає).
Їжак – ?… (фиркає).
Дятел – ?…(стукотить).
Чайка –?…( кигиче).

3.     Мовно-логічне завдання.
-   З’єднайте вирази у лівій колонці зі словами із правої колонки.

Гавкає, мов
риба
Щебече, як
рак свисне
Зроблю, як
собака
Німий, як
соловейко на калині

4.     Пізнавальна хвилинка.

Риби, до речі, не німі, а «розмовляють».
Оселедці видають звуки, схожі на цвірінькання горобця. Так вони повідомляють про небезпеку, про місця, де є їжа.
Птахи передбачають погоду.
Якщо солов’ї співають всю ніч – буде ясний день.
Снігурі щебечуть під вікном – буде відлига.

5.     Робота в групах.
                  І група
Знайти у підручнику вірш, вивчений раніше, в якому  йде розповідь про мову тварин.
Підготуватись до виразного читання.
                  ІІ група
Записати на окремих аркушах, що дають людям тварини.
ІІІ група
Відгадайте загадки. Складіть свою загадку.
1.Я не вмію бігати і літати, тільки повзаю. Іноді я буваю пухнастою. Живлюся соковитим листям.
2.Я швидко літаю. Вмію бігати по стелі. Дуже люблю коли залишаються крихти на столі.
                             ІV група
Записати на окремих аркушах, як тварини переміщуються.
6.     Презентація робіт в групах.
VIІ. Рефлексія.
-   Скільки «мов» у тварин?
-  На які групи поділяються тварини?
-   Чи справдились ваші очікування?
-   Для чого людям потрібно знати й розуміти голоси тварин?

VIIІ. Домашнє завдання (вибираєте варіант)
1.Підготувати розповідь про тварину, яка живе у вас вдома.
2.Провести спостереження за тими пахами,які прилітають до
годівниці, підготувати повідомлення.
3.В мережі internet знайти цікавий матеріал про тварину, підготувати


коротке повідомлення.

Немає коментарів:

Дописати коментар