Нормативні документи.календарне планування,конспекти,виховна робота,дистанційне навчання

пʼятниця, 8 жовтня 2021 р.

 

Полігонівська ЗОШ І –ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1RJca-sDsP5G2k9elwzqoTUp8_M3CuXt_/edit#slide=id.p1 

 

Я досліджую світ

 

Урок – дослідження

 

Як  відшукати повітря?

1клас   

 

 

 

 

                                                                                        Усенко Л.А.

Тема. Досліджуємо: як  відшукати повітря?

Мета: закріпити знання про властивості повітря і значення повітря в природі; розширити й поглибити уявлення дітей про значення і місцезнаходження повітря на Землі,  учити «шукати» повітря, проводити досліди,  робити припущення,  порівнювати результати з припущенням, аналізувати результати; вчити робити висновки;вміння працювати в групі;  дотримуватися інструкцій і правил техніки безпеки при проведенні демонстраційних дослідів; виховувати пізнавальний інтерес.

 

Обладнання: кульки, поліетиленові пакети, стаканчики, лупи, апельсини, вода, грунт, крейда, серветки,  камінці, презентація, стіна слів, ілюстрації, лего 6 цеглинок.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повідомлення теми і мети уроку

— Відгадайте загадку.

• Куди ступиш — всюди маєш,

Хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря)

— Сьогодні за допомогою дослідів ви дізнаєтеся де живе повітря.

III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

ІV. Мотивація.

Інтерактивні вправи. «Вправа очікування».

- Спрогнозуйте, яким буде наш сьогоднішній урок?

1. Актуалізація опорних знань ( перегляд ментальної карти)

— Що ви знаєте про повітря?

— Чому повітря ніхто не помічає? (Воно прозоре, без запаху, смаку,

безбарвне.)

— Яке значення має повітря для живої природи?

— Про те, що повітря існує, можна дізнатися за допомогою таких дослідів.

2. Гра «Я почну, а ти завершуй»

— Закінчить речення.

• Повітря є...

• Без повітря не можуть жити...

• Вітер виконує таку корисну роботу...

• Вітер — це рух...

3 Робота над загадками

• Рукавами махнув — дерева нагнув. (Вітер)

• Не звір, а виє. (Вітер)

• Крил немає, скрізь літає,

Та ще й куряву здіймає. (Вітер)

• Літає часто він довкола,

Дерев чимало поламав,

Але ніхто, ніде й ніколи

його не бачив, не тримав. (Вітер)

• Я берізку гойдну,

Я тебе штовхну,

Налечу, засвищу,

Можу й куряву підняти.

Хто я? Можете вгадати? (Вітер)

Я із гуми, надувна, 
Як повітря я легка, 
Міцно мотузок тримай
Та мене не відпускай!

 

IV. Робота в групах Припущення – результати досліду

Дослід 1.Затримайте подих на деякий час . Що ви відчули?.

Махніть віялом перед обличчям.

— Що відчула шкіра вашого обличчя? (Легенький вітерець)

— Чому він утворився? (Тому, що вітер — це рух повітря. Повітря

постійно рухається. Вітер, який ми відчуваємо, — це і є повітря.)

— Повітря, ніби ковдрою, огортає Землю. Повітря прозоре, не має

кольору й запаху, тому ми його не бачимо, але можемо відчути.

Дослід 2

Візьми порожній поліетиленовий пакетик. Чи є в ньому повітря? Як перевірити?

Візьміть поліетиленовий пакет й «упіймайте» ним повітря.Закрутіть пакет. Пакет наповнений повітрям. Зробіть невеликий отвір, натисніть на пакет і спрямуйте струмінь повітря на обличчя. Ви відчуєте дотик повітря до шкіри.

Дослід 3

У склянку з водою покладіть закриту порожню пляшку.

— Що ви бачите?

— Тепер відкрийте пляшку та опустіть її у воду.

— Що ви спостерігаєте? (У пляшку набирається вода, із пляшки виходять бульбашки. Отже, повітря є в порожній пляшці. Воно є скрізь.)

Дослід 4

Візьміть повітряну кульку. Надуйте її.

— Що ви спостерігаєте?

Висновок. Повітря — прозоре, без запаху, смаку, безбарвне. Воно

є скрізь.

Дослід 5

Візьми склянку з водою і соломинку для пиття. Устроми соломинку у склянку й обережно подуй у неї. Що  ти побачиш? Чому?

Дослід 6

В стакан з водою вкиньте грудочку землі, шматочок крейди. Що побачили?

 

Дослід 7

Апельсин помістимо у воду? Почистимо шкірку. Знову у воду? Шкірку у воду?

Розглянемо шкірку через лупу. Що бачимо? Чи справдилися наші припущення?

 

Робота у парах

Завдання для друга природи

— Розкажіть, які ваші іграшки наповнені повітрям.

2. Фізкультхвилинка

2.    Вправа з використанням інтерактивного методу багатоканальної діяльності «Бачу. Чую. Торкаюся. Нюхаю. Смакую».

«Я - хмаринка». Я – маленька легенька хмаринка. Вітерець дихає на мене, і я пливу по блакитному небу. Я піднімаюся все вище, вище і вище, купаюся в теплому лагідному промінні. Мені легко дихається. Я відчуваю насолоду від небесної неосяжності. Мені так радісно і хороше.

«Перевтілення». Учитель пропонує учням уявити себе кулькою, хмаринкою, сонечком … і розповісти, що вона відчуває, які дії виконує.

 

V. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1. Продовження роботи з ментальною картою

— Які властивості має повітря?

— Поміркуйте, чому кажуть: «Потрібний, як повітря»?

— Для чого нам потрібне повітря? (Воно потрібне для дихання людиниі тварин, для рослин.)

— Що станеться, якщо повітря раптом зникне? (Ми не проживемо і декілька хвилин.)

— Повітря необхідне для дихання живим організмам: рослинам,тваринам і людям.

Робота в парах

—Прочитайте слово.Зєднайте його з малюнком.

-       Виберіть картинку,яка,на вашу думку, пов’язана з повітрям .

-        

Робота в групах

— Поміркуйте, для чого потрібне чисте повітря?

2. — Ви були в лісі? Вдихали лісове повітря? Чим воно пахне? (Лісом) Гуляли берегом річки або моря ввечері? Що ви відчували? (Запах річки, моря) Що ви відчуваєте, коли мама пече пиріг? (Запах пирога) Повітря не має запаху.

— Але іноді невидиме повітря стає видимим, коли в ньому занадто багато диму, воно набуває неприємного запаху, ним стає важко дихати.

— Що слід робити, якщо в квартирі запахло димом?

— Для чого у вікнах установлюють подвійні рами? (Повітря між склом рам утримує тепло і не випускає його на вулицю.)

— Чому взимку ми надіваємо хутряну шапку і шубу? (Повітря, що знаходиться між волосками тканини, хутра, не пропускає тепло нашого тіла.)

— Чому дуже важливо, щоб на полях лежав сніг? (Сніг захищає посіви від вимерзання. Він холодний, але між сніжинками знаходиться повітря. Це повітря оберігає рослини від холоду.)

2.    ГРА” ЗЕМЛЯ, ВОДА, ПОВІТРЯ, ВОГОНЬ ”

Всі стають у коло, а ведучий - посередині. Він кидає комусь з дітей м'яча, вимовляючи при цьому одне з слів: "земля", "вода", "повітря", "вогонь".

Якщо ведучий сказав "земля", то гравець, що впіймавши м'яча, повинен швидко назвати якусь тварину.

На слово "вода" треба назвати рибу, на слово "повітря" - птаха.

Якщо ведучий скаже "вогонь", усі, махаючи руками, повинні крутитися на місці.

 

V. Рефлексія

1. Поетична хвилинка. 

Повітря

Повітря і не видно, і не чути.

Але без нього нам не обійтись.

Не можна ні хвилиночки пробути.

Ось ти навколо себе подивись.

Все дихає: листочок і травичка,

Метелик, що над квіткою летить.

І дише рибка й рак, і дише річка...

Повітря треба кожному, щоб жить.

А он несуть вітри хмаринку білу,

Щоб дощик на поля й ліси пролить.

А он у небо пташка полетіла,

А без повітря як вона злетить?

Повітря — це велике диво, діти.

І все життя — це казка чарівна.

І кожній миті треба нам радіти,

Земля казкова і у нас одна.

2.LEGO – ТАК -НІ

1. Повітря потрібне тільки людям і тваринам

2. Повітря не має кольору

3. Повітря  має смак

4. Повітря не займає місця.

5.Повітря може рухатися і рухати обєкти

6. Повітря належить до живої природи

7. Повітря немає у воді

8. Вітер – це повітря

3.Висновок. магічна 5

Без їжі людина живе 5 тижнів, без води — 5 днів, а без повітря 5-ти хвилин прожити не зможе. Чисте повітря необхідне усьому живому на нашій планеті Земля.

Вітер у голові.

Кидати слова на вітер.

Шукай вітра в полі.

Іде, куди вітер дме

 

— Які властивості має повітря?

— Де повітря чистіше? У якій місцевості?

— Що нам потрібно для очищення повітря в класі?

 

 

 

 

 

 

 

Загадки

1. Куди ступиш — всюди маєш,

Хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря)

 

2. Рукавами махнув — дерева нагнув. (Вітер)

 

3.    Не звір, а виє. (Вітер)

 

4.     Крил немає, скрізь літає,

Та ще й куряву здіймає. (Вітер)

 

5. Літає часто він довкола,

Дерев чимало поламав,

Але ніхто, ніде й ніколи

його не бачив, не тримав. (Вітер)

 

5.    Я берізку гойдну,

Я тебе штовхну,

Налечу, засвищу,

Можу й куряву підняти.

Хто я? Можете вгадати? (Вітер)

 

6.    Я із гуми, надувна, 
Як повітря я легка, 
Міцно мотузок тримай
Та мене не відпускай!

 

7.    Жовтогруді щебетушки

 мають чорні капелюшки,

 сірі лапки, білі щічки,

 називаються … (синички).

 

8.Плига, плига цілий день, 
Через лаву, через пень, 
Через кущ і через квіти. 
Що за іграшка це, діти? 
(М’яч) 

 

Голуба вода тече, 
В’ється, наче стрічка. 
Здогадалися, що це? 
Це глибока _ _ _ _ _.
(Річка) 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар