Нормативні документи.календарне планування,конспекти,виховна робота,дистанційне навчання

Природознавство

Тема  Охорона лісу
Мета  Розширити знання учнів про значення лісу; обговорити інформацію про збереження лісу; довести необхідність збереження природи. Вдосконалювати вміння  працювати на нетбуках; співпрацювати в парі та групі. Розвивати естетичне сприйняття навколишнього, спостережливість, екологічне мислення. Виховувати шанобливе ставлення до всього живого як складової природних багатств Землі.
Обладнання  Презентація «Охорона лісу», нетбуки, текст для додаткового читання К. Марукас «Чому плакала пташка?», картки.
Тип уроку Комбінований урок
План уроку
1.      Синоптик.
2.      Отримуємо оцінки.
3.      Пригадуємо (гра, загадка).
4.      Читаємо (запитай-відповідаю,  запитай-я про  читаю).
5.      Фізкультхвилинка.
6.      Думаємо (робота в групах).
7.      Презентація завдання.
8.      Розв`язуємо задачі.
9.Гра «Так»  чи  «Ні».
10.Я навчився, я дізнався .
11.Домашнє завдання(на вибір):
     Скласти діалог дитини і лісового мешканця про охорону лісу.
     Намалювати малюнок «Я у лісі».
Хід уроку

Методичний коментар
I. Організаційний моментПсихологічна настанова на урок.
1. Повідомлення синоптика
Пора року
Місяць
Число
Температура повітря
Стан неба…
2. Повідомлення учнів
Я помітив і почув по дорозі до школи (рослини, тварини)…
Якого кольору день (підбираю фарби)…
 Мій настрій…
ІІ. Перевірка домашнього завдання
1.Розповідь про тварину за планом (2уч.)
1)      Назва тварини.
2)      До якої групи належить:звірі, птахи, комахи.
3)      Зовнішній вигляд.
4)      Де живе.
5)      Чим живиться.
2.Робота за картками (6уч.)
ІІІ.Актуалізація опорних знань
1.Гра «Хто де  живе?»
- Правильно помістіть звірів у будиночки
2. Відгадайте загадку
Шумить, а не вода.
Для тварин є рідною домівкою.
IV. Постановка цілей і задач уроку. Знайомство з
планом уроку.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота з підручником (запитай-відповідаю,  запитай-я
 прочитаю).
Прочитайте, поспілкуйтесь з сусідом, повідомте:
Яку користь приносить ліс?
- Назвіть дари лісу.
-Що роблять з деревини?
VІ. Фізкультхвилинка
VIІ.Узагальнення й систематизація знань.
1.Аналіз ситуацій. Читання й обговорення розповіді К. Марукас «Чому плакала пташка?»
К. Марукас «Чому плакала пташка?»
   Хлопчик і дівчинка збирали суниці. Між соснами пробивалось сонце, щебетали пташки, стукав дятел. Весело перестрибуючи з гілки на гілку, гралася білочка. Чим далі діти заходили в ліс, тим більше знаходили суниць. Їхні кошики швидко наповнились. Раптом хлопчик помітив білочку і побіг подивитись на неї. Тільки розсунув кущі малини, як звідти випорхнула пташка. Він зойкнув – у гнізді лежали чотири маленьких сіреньких грудочки з великими очима.
- Пташенятка! – радісно вигукнула дівчинка за спиною у хлопчика.
- Давай візьмемо їх додому і будемо доглядати.
   Неподалік на гілку сіла сіра, з жовтою грудкою пташка, у дзьобі вона тримала черв′яка.
- Маленькі ще, - невпевнено сказав хлопчик. – ледве вкриті пір′ям.
- Дай я їх погладжу.
 Дівчинка простягла руку. Чотири сіреньких грудочки заворушились і, розкривши жовті дзьобики, запищали.
- Бідненькі! Голодні! Ми дамо їм булки і крупи…
Пташка сіла ближче. Коли б вона вміла говорити, вона б сказала: «Діти, не чіпайте пташенят, моїх дітей. Вони ситі. Я сама турбуюсь про них, годую їх м′якими смачними черв′яками. Хліб і крупи для них не годяться…»
- Бідненькі, мабуть, їм холодно вночі, - дівчинка взяла з гнізда одне із пташенят, поцілувала в жовтий дзьобик, поклала в кошик.
- Я зігріваю їх вночі своїми крилами! – зацвірінькала пташка.
Дівчинка взяла друге.
- Я покладу його в ліжечко ляльки і тепло вкрию.
- Ви нічого не знаєте! У кімнаті вони задихнуться.
- Ми їх погойдаємо, - раділи дівчинка і хлопчик.
- Хто їх може погойдати краще, ніж вітер? – заплакала пташка.
Гніздо залишилось порожнім.
Перестали щебетати птахи, замовк дятел. Опустила пухнастий хвіст білочка – від горя мало не розірвалося її серце. « Які нерозумні діти, - на вершині дерева погойдав головою крук. – Пташенята можуть загинути!»
Пташка з жовтою грудкою довго летіла за дітьми. Залітаючи наперед, сідала на стежку.
- Піні-піні-і, - гірко посвистувала вона, тріпочучи крильцями, ніби про щось просила.
- Подивись на цю пташку, Всю дорогу вона супроводжує нас.
- Я давно її помітила, відповіла дівчинка. – Що вона від нас хоче?
- Прислухайся! Як жалібно пищить! Може плаче?
Дівчинка поклала в рот суницю, знизала плечима:
- Чого цій пташці плакати?

-А вам як здається, діти?
-Уявіть себе маленьким зайчиком чи їжачком, якого діти знайшли у лісі і хочуть забрати додому.
2. Робота в групах.
І група     «Лісники»   (нетбуки)                                                                           
«Одягніть»  дерево.
Яке значення лісу для тварин.
ІІ група    «Журналісти» (нетбуки)
Яке значення лісу для людини.
ІІІ група  «Літератори»
Опишіть красу природи  лісу влітку та позитивні емоції, які вона викликає.
IV група  «Дослідники»
Встановіть відповідність між правилами поведінки в лісі та малюнками до них: поставте потрібні номери біля кожного малюнка, щоб утворилися пари.
V группа «Екологи»
Складіть памятку «Правила поведінки в лісі» за поданою серією малюнків.
VI група «Народознавці»
Прочитайте, поділіть на дві групи, озвучте.
КОРИСТЬ             ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ  В ЛІСІ
3.Презентація роботи
4.Розв`язуємо задачі.
-          Розв’яжіть природознавчі задачі про охорону природи лісу: 
Задача 1. Під час прогулянки до лісу ви знайшли красиву квітучу рослину. Що ви будете робити?
Задача 2. Що ви зробите, коли побачите, що пташеня випало з гнізда?
Задача 3. У лісі вам зустрілось зайченя. Чи візьмете ви його додому, щоб доглядати за ним?
Задача 4. Ви побачили, що діти збивають ногами мухомори та інші отруйні гриби. Чи можна назвати їх дії правильними? Чому?
5. Гра «Так»  чи  «Ні»
-Діти, я буду читати  вам речення про вчинки людей, які шкодять лісу або сприяють його збереженню, а ви маєте їх доповнювати по змісту словами «так» або «ні»:
        1) Гуляй  у лісі тільки по стежинах.
        2) Розорюй мурашники, їх і так дуже багато.
        3) Не галасуй у лісі.
        4) Не чіпай домівок тварин і дитинчат.
        5) Квіти збирай у великі оберемки і принось додому.
        6) Губи дерева (ламай гілки, роби на стовбурах надписи).
        7) Можна розорювати гнізда і вбивати отруйних і нагарних тварин лісу.
        8) Не сміти там, де відпочиваєш.
        9) Ніколи не завдавай шкоди природі.

 VІІІ. Підбиття підсумків.Успіх.
-Я навчився, я дізнався
ІХ. Домашнє завдання ( на вибір)
1.      Скласти діалог дитини і лісового мешканця про охорону лісу.
2.      Намалювати малюнок «Я у лісі».



*Виявлення емоційного стану учнів .
*На дошці ілюстрації
мурашки, лисиці.
* Формування контрольно-оцінних умінь (коментування відповідей )
*Додаток1

*Розвиток навчально-інтелектуальних навичок.
*Запитання – на дошці.

*Вміння співпрацювати в парі.











*Формування загально- мовленнєвих умінь і навичок (слухати).

































*Формуваня вміння виконувати творчі завдання.


*Вчити співпрацювати в групі.
* Додаток 2

*Вчити орієнтуватися в
тривалості праці.

*Додаток 3


*Додаток 4

*Додаток 5

*Формувати вміння говорити чітко, не поспішаючи.



*Вчити вилучати «зайве».



Додаток 1
Картка 1
1. Підкресли назви дерев.
Липа, шипшина, звіробій,малина, , сосна, калина, вороняче око, дуб, липа, ясен.
2.Запиши назви рослин, які висівають весною.
3.Чому відбувається зміна дня і ночі. Запиши.
        8) Не сміти там, де відпочиваєш.
        9) Ніколи не завдавай шкоди природі.
Додаток 4
Опишіть красу природи  лісу влітку та позитивні емоції, які вона викликає
Час доби, дерева, трава, дорога, кольори, настрій.
Додаток 3
Встановіть відповідність між правилами поведінки в лісі та малюнками до них: поставте потрібні номери біля кожного малюнка, щоб утворилися пари.
1.      Не ламай гілля дерев.
2.      Не зривай квіти, лікарські рослини.
3.      Не вбивай павуків та не рви павутиння.
4.      Не руйнуй гнізда птахів.
5.      Не руйнуй мурашники.
6.      Не збивай ногами гриби, навіть отруйні.
7.      Не псуй кору дерев.
8.      Не розпалюй вогнище у лісі.
Додаток 4
Складіть памятку «Правила поведінки в лісі» за поданою серією малюнків.

Додаток  5
• Невисокий лісок, а від вітру захист.
• Що в лісі народиться, у дворі годиться.
• Ліс та квіти — зелене царство, повітря — лісу кращі ліки.
• Біля лісу жити — голодному не бути.
• Люби ліс, природу — будеш милий народу.
• Ворог природі той, хто ліс не береже.
• По лісу ходи — під ноги дивися.
• Зрубали кущі — прощай птахи.



Немає коментарів:

Дописати коментар