Усенко Л. А
Інтегрований курс «Я досліджую світ» 2 клас
Тема. Природні та
рукотворні тіла
Мета:
формувати в учнів уяву про цілісність
світу Землі; навчати розрізняти природні та рукотворні тіла; розвивати
пізнавальні вміння: спостерігати, порівнювати, класифікувати об’єкти оточуючого
світу, виділяючи основні ознаки групи однорідних предметів, робити найпростіші
висновки; виховувати дбайливе ставлення до оточуючого світу.
Обладнання: Природознавство : підручник для загальноосвіт. навч.
закл.: 1-й кл./ Т.Г. Гільберг, Т.В.
Сак. – К. : Генеза, 2012, мультимедійна пре –зентація до теми уроку.
Хід уроку
І.
Організаційний момент
Повітря, земля і вода –це природа.
Природа – це я.
І ти – це природа.
Пустелі і гори, поля і ліси.
І ми –лиш частинка цієї краси.
ІІ. Вправа
«Погода»
-Який сьогодні день : сонячний, похмурий чи хмарний?
-Яке небо: чисте чи є хмарки?
-Чи є сьогодні опади?
-Який вітер: слабкий, помірний чи сильний?
ІІІ.Мотивація
навчальної діяльності
-Уявіть, що ви опинились у далекій космічній сім’ї
інопланетян, де ніколи не чули про нашу планету. Поступово ви навчились спілкуватись і розуміти одне одного. Вам сподобалось на
чужій планеті, і ви захотіли розповісти про нашу.
-Нашу планету називають … ( Земля ) (слайд 1)
-У нас є …моря
(слайд 2), гори (слайд 2), Місяць
і зорі (слайд 2), рослини (слайд 2), тварини (слайд 2), гриби (слайд 2).
ІV. Актуалізація опорних знань
-Як назвати всі зображені тіла одним словом? ( Природа
)
-До якої природи належать тіла верхнього ряду? (
Нежива природа )
-А тіла нижнього ряду? ( Жива природа )
V. Постановка проблемної ситуації
-На Землі є багато тіл, що нас оточують, про які ми
сьогодні ще не згадували.
-Відгадайте загадки:
· Є у мого
татка
На колесах хатка.
Возить хатка невеличка
Нас на дачу і до річки. (Автомобіль- слайд 3)
· У ворота
він летить,
Як зумієш гол забить.
Скаче весело по полю,
Незамінний у футболі. ( М’яч –слайд 3)
· Народився
із землі,
Зарум’янивсь на вогні
І з’явився на
столі
До борщу тобі й мені. ( Хліб –слайд 3)
· Дерев’яний та довгенький,
Маю носик я гостренький.
На білому слід лишаю,
Усіх діток потішаю. (Олівець-слайд3)
-Чи належать ці тіла до природи?
-Хто
зробив ці тіла? ( Люди)
-Чим їх робила людина? ( Руками)
-Як можна їх назвати? ( Рукотворні )
VІ. Визначення теми уроку
-Сьогодні на уроці ми будемо вчитися розрізняти
рукотворні й природні тіла
VІІ. Вивчення теми уроку
1.Гра «Засели будиночки» (слайд 4)
2.
Руханка (слайди 5,6).
Вчитель
називає різноманітні тіла. Якщо тіло належить до живої
природи –учні стрибають, неживої природи –стоять , рукотворні –плещуть у долоні
Слова
для гри: білка, холодильник, лікар, парасолька, сонце, небо, слон, будинок,
праска, хмарка.
3.Логічна
вправа «Третій зайвий» (слайди 7,8,9).
– Яке тіло в
ряду зайве? Чому?
– До чого належать тіла, що залишились?
2. Руханка (слайди 5,6).
Вчитель
називає різноманітні тіла. Якщо тіло належить до живої
природи –учні стрибають, неживої природи –стоять , рукотворні –плещуть у долоні
Слова
для гри: білка, холодильник, лікар, парасолька, сонце, небо, слон, будинок,
праска, хмарка.
3.Логічна
вправа «Третій зайвий» (слайди 7,8,9).
– Яке тіло в
ряду зайве? Чому?
. Дидактична гра «Впізнай за
ознакою»
– Відгадайте про яке тіло я
говорю.
– Яке це тіло: природне чи
рукотворне?
·
Смачний, гарячий,
рум’яний, яблучний…. (Пиріг) (слайд 10).
·
Жовтий. овальний,
кислий, корисний…. (Лимон) (слайд 11).
·
Сірий,
полохливий, косоокий, вухатий, куцохвостий..(Заєць) (слайд 12).
·
Синє, високе,
безмежне, чисте, бездонне, ясне… (Небо) (слайд 13).
·
Холодне, смачне,
солодке. шоколадне, вершкове... (Морозиво)
(слайд 14).
5. Робота в групах «Що з чого
зроблено?».
– Рукотворні тіла людина
виготовляє з природних матеріалів: деревини, глини, вовни, піску, металу тощо.
– Відгадайте загадки. Визначте
що з чого зроблено.
·
Не краватка він,
не комірець,
а
шию обіймати звик.
Та
не завжди, а лиш тоді,
коли
бувають холоди. (Шарф)
–
З чого виготовляють
шарф?
–
Звідки беруть
вовну?
–
Які ще речі з
вовни ви знаєте? (слайд 15).
·
То в клітинку, то
в лінійку,
написати
тут зумій –но.
І
намалювати дещо зможеш,
називаюся
я….. (Зошит)
–
З чого
виготовляють зошит?
–
Де беруть
деревину?
–
Що ще
виготовляють з деревини? (слайд 16)
·
Щоб напій
посмакувати,
слід
цей посуд в руки взяти.
Чай
з малини чи ромашки
наливаємо
у …. (Чашки)
–
З чого
виготовляють чашки?
–
Звідки
видобувають глину?
–
Які ще предмети з
глини ви знаєте? (слайд 17)
Фізкультхвилинка
Вчитель читає потішку, діти
виконують рухові дії відповідно до тексту.
В мене є кругленький горщик.
(Діти обводять форму горщика
заокругленими долонями.)
Я зварю у ньому борщик.
(Помішують уявну страву.)
Все, що треба, я скоріше
Мию добре, чищу, ріжу.
(Імітують виконання названих
дій.)
Ось вже борщ кипить, малята,-
(Перебирають пальчиками
зігнутих у ліктях рук, кисті поруч.)
Треба кришечку підняти,
Трохи вогник прикрутити…
(Зображують відповідні дії.)
«Не збігай же!- просять діти.
(Погрожують вказівним
пальчиком.)
VIII. Закріплення та узагальнення знань.
1.
Робота з зошитом
а)
Завдання 1.
-
Назвіть тіла, зображені в першому завданні.
-
До якої групи тіл вони належать : природних чи рукотворних?
-
Чи є природні тіла на цих малюнках? Назвіть їх.
б)
Завдання 2.
Розгляньте
фото.
-Які
тіла живої природи ви бачите?
-Що
зображено поруч?
-До
яких тіл належать олія і стілець?
-Як
пов’язані рукотворні тіла й природні тіла ?
в)
Завдання 3.
Гра
«Знайди зайве».
-
Знайдіть зайве в кожному ряді малюнків завдання.
-Чому
ви так вважаєте?
г)
Завдання 4.
Розгляньте
фото.
-Як називаються ці тіла?
-Що
між ними спільного?
-Чим
вони відрізняються?
-Спробуйте
придумати свою подібну пару. (слайди
18-22)
Журавель
(птах) ─журавель (колодязь).
Скат
(риба) ─ скат (колесо автомобіля).
Дзвіночки
(квітка ) ─ дзвіночки (шкільні).
Лист
(дерева) ─ лист (у конверті).
Шапка
(гриба) ─ шапка (головний убір).
2.
Практична робота
в групах. Знайти в класі рукотворні тіла. Обгрунтувати вибір.
І
– пластмаса;
ІІ
– гума;
ІІІ
– поліетилен;
IV – скло;
V – папір.
3.
Творче завдання
–
Перегляньте
уривок з мультфільма «Котик і Півник».(слайд
23)
–
Запам’ятайте
якомога більше рукотворних тіл та тіл, що належать природі.
ІХ. Рефлексія
–
Про що ви
дізнались на уроці?
–
Що вам найбільше
запам’яталось на уроці?
Немає коментарів:
Дописати коментар