Нормативні документи.календарне планування,конспекти,виховна робота,дистанційне навчання

Літературне читання

 Тема: «Виноградар і змія» (болгарська народна казка). Прислів’я
Мета: вдосконалювати навички правильного, виразного, швидкого читання.
Розвивати вміння розпізнати добро і зло, висловлювати оцінювальні судження, спостерігати за структурою і сюжетом казки; складати план твору.
Виховувати почуття відповідальності за власні вчинки.
Обладнання: нетбуки, комп’ютерна презентація, фішки, геометричні фігури.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

ПЛАН
І. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ. ОЧІКУВАННЯ
План уроку (на дошці)

1.     Мандруємо Європою.
2.     Політ.
3.     Посадка.
4.     Ми в Болгарії.
5.     Повернення додому.
                                                                                                                                           

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Мандруємо Європою    
Казки народів Європи Слайд 1                  
1.     Вибираємо вид транспорту.     
2.     Купуємо квитки.
3.     Вивчаємо карту (нетбук, слайд 1)
  
Україна à українські народні казки à Київ
Росія à російські народні казки à Москва
Білорусь à білоруські народні казки à Мінськ
Болгарія à болгарські народні казки à Софія

ІІІ.РОБОТА ПО ТЕМІ УРОКУ
Політ (мовна розминка)
1.     Прислів’я (нетбук, слайди2,3).
Казки народів Європи Слайд 2


Казки народів Європи Слайд 3

2.     Переплутанка (нетбук, слайд 4).

Казки народів Європи Слайд 4


3.     Доповнюємо вірш (нетбук, слайд 5, 6)
Казки народів Європи Слайд 5
Казки народів Європи Слайд 6

Посадка
Гра «Яке слово зайве?» (пояснити чому)
Змія, зміїний, змішати, змійка.
Вино, виноградник, град, виноградний.
Молоко, молочний, молочар, молодий.

Ми в Болгарії
Опрацювання болгарської народної казки «Виноградар і змія»
1.     Робота над заголовком
-       Як ви думаєте про кого і про що ця казка?
-       Прочитати назву казки.
-       Чим займається виноградар?
-       Що ви знаєте про змію?
2.     Виразне читання казки вчителем.
-       Хто дійові особи казки?
-       Які були відносини між чоловіком і змією?
3.     Словникова робота.
Читання пірамідок слів
щось
бачиш
вкусила
виноградар
відновитися
змія
дійшов
оддалік
хвостата
надумавши
собі
якось
минуло
каміння
розгнівалась

4.     Читання казки частинами:
а)     читання І частини казки мовчки;
(поставте запитання, діти)
-       Де жила змія?
-       Чому чоловік дав змії молоко?
-       Про яку рису характеру це свідчить?
-       Як змія віддячила виноградарю?
-       Якою була змія?
-       Скільки часу дружили виноградар і змія?
Фізкульхвилинка
б)    читання ІІ частини казки ланцюжком;
-       чому виноградар розповів про змію синові?
-       Який злочин вчинив син?
-       Яка риса характеру виявилась у цьому вчинку?
-       Як змія покарала сина?
в)      читання ІІІ частини казки за вчителем «буксиром» або в особах;
-       Хто першим вирішив помилитися?
-       Чому змія не хотіла більше дружити?
5.     Робота в групах
   
ІV група – визначення головної думки казки (прислів’ям)
ЗАВДАННЯ
І ГРУПА
Придумати назву до першої частини казки.
Записати на дошці.
ІІ ГРУПА
Придумати назву до другої частини казки.
Записати на дошці.
ІІІ ГРУПА
Придумати назву до третьої частини казки.
Записати на дошці.
ІV ГРУПА
Яке з прислів’їв передає головну думку казки?
Виберіть і запишіть його на дошці.
1)    Хто дбає, той і має.
2)    Коли щось робиш, думай і про наслідки.
3)    Як гукнеш, так і відгукнеться.
4)    Зробиш добро – не кайся;
вдієш лихо – начувайся.
5)    Не роби зла, щоб до тебе біда не прийшла.
6.     Вправа на розвиток швидкості читання.
Гра «кидок – залічка» (тричі по 30 с читають перший абзац казки).
7.     Характеризуємо героїв (нетбук)
   

ІV. ПОВЕРНЕННЯ ДОДОМУ
1.     Підсумок. Рефлексія. Будуємо піраміду.
2.     Яке з прислів’їв відповідає змісту казки?
 «Коли щось робиш, думай і про наслідки»
«Як гукнеш, так і відгукнеться»
«Зробиш добро – не кайся;
вдієш лихо – начувайся»
«Не роби зла, щоб до тебе біда не прийшла»

БУДУЄМО ПІРАМІДУ

Немає коментарів:

Дописати коментар